Portofino - My Birthday 🍾

Min förrätt: Gamberi all'aglio (vannameiräkor frästa i vitlök, vitt vin och persilja).
My starter: Gamberi all'aglio (vannamei shrimps fried in garlic, white wine and parsley).
 
Min huvudrätt: Fettuccini ai frutti di mare (färsk pasta med skaldjur, chili, vitlök och vitt vin).
My main coarse: Fettuccini ai frutti di mare (fresch pasta with seafood, chilli, garlic and white wine).
 
Min killes efterrätt: Pizza da dessert (dessertpizza med choklad, vaniljglass, bär och karamelliserade valnötter).
My boyfriend's dessert: Pizza de dessert (a dessert pizza with chocolate, vanilla icecream, berries and caramelised walnuts).
 
Min efterrätt: Crème caramel (lyxig vaniljpudding med karamell).
My dessert: Crème caramel (luxurious vanilla pudding with caramel).
 
Nemos mat: Parma skinka.
Nemo's food: Prsuitto ham.
 
 
Portofino är ett av mina absolut favorita restauranger och jag hade aldrig vetat om att den finns om det inte vore för min lilla Nemo. Vi letade efter en restaurang som tillåter hundar och den kom upp som förslag och efter vårt första besök där var vi sålda. Jag har sedan dess varit där otaligt antal gånger.
 
Maten på Portofino är fantastiskt god, portionerna generösa och det är otroligt prisvärt att gå dit. Alla i personalen är trevliga och miljön är mysig och avslappnad. Så detta var ett självklart val för mig att fira min födelsedag där. Jag bjöd mina närmsta vänner och familj dit, sammanlagt 13 personer blev det. Alla var nöjda med maten, och alla fick beställa fritt från menyn! Och den otippade dessert pizzan är klockren! Att boka för större sällskap gick jätte smidigt via deras Facebook sida och de är väldigt tillmötesgående för önskemål och allergier. Jag är så nöjd med de och att jag valde att fira min födelsedag där. Kan varmt rekommendera er ett besök där. ♥
 
 
// Portofino is one of my absolute favorite restaurants and I would have never even known about it if it wasn't for my little Nemo. We searched for a restaurant that allows dogs and this one came up as a suggestion and after our first visit there I was sold on it. I have been there countless times since then. 
 
The food at Portofino is equisite, portions are generous and pricepoint can't be beat. Everyone in the staff are nice and the environment is so cozy and relaxed. So this was an obvious choice for me to celebrate my birthday there. I invited some of my nearest friends and family there, all together 13 people. Everyone was happy with their food, and everyone got to order freely from the menu! And the dessert pizza is amazing! Booking the dinne was went very smooth through their Facebook page and they are very accommodating for any wishes and allergies. I am so happy with them and the fact that I chose to celebrate my birthday there. I can strongly recommend for you to go there for a visit. ♥

Kommentera här: