Torsk med räkröra

 
 
 
Detta blev en riktigt god och ganska så nyttig middag för mig och min kille. Jag köpte färsk torskrygg och stekte den i ugnen i lite olja och med citronpeppar och salt över, det tog endast ett par minuter innan fisken var färdig. Och under tiden hann jag skära tomaterna, gurkan och salladen och göra en sallad av de. 
 
Jag äter inge majonäs, (nej, inte ens vegansk!), så det är aldrig ett alternativ för mig att köpa några räkröror (eller några andra röror för den delen heller). Så detta var min egen variant, med räkor, creme fraische, dill, salt och färskpressad citron. Det blev faktiskt riktigt gott. Så gott att jag gjorde om röran dagen efter för att ha som pålägg på macka. Kan varmt rekommendera att göra egen, majonäsfri! 
 
 
// This was a very tasty and healthy dinner for me and my boyfriend. I bought fresch cod and fried it in the oven in some oil with lemonpepper and salt on top, and it took only a few minutes before the fish was done. And during that time I cut the tomatoes, lettuce and the cucumber and made a sallad out of them. 
 
I don't eat mayo, (no, not even the vegan one!), so it is never an option for me to buy already premade shrimpmixture (or any other mixed things with mayo). So this was my own version, with shrimps, creme fraische, dill, salt and freschly squeezed lemon. It was really tasty. So tasty that I actually remade it the day after and had it as a sandwitch topping. I can strongly recommend to make your own, without mayo! 

Kommentera här: