Pannkakor till middag.

 
 
 
 
 
Sen kväll cravings som min pojkvän hade ledde till att jag gjorde pannkakor med nutella och banan till oss. Själva pannkakorna är veganska och innehåller endast vete mjöl, bak pulver, salt, oliv olja och vatten. Jag blandar ihop allt till en lagom smet och steker de som vanligt sedan. Inga exakta mått, jag går på känn. Men de blir jätte goda verkligen. Man behöver verkligen inte blanda i något annat för att de ska smaka bra. Och man kan ha precis vad man vill på, så att hela rätten blir vegansk om man vill det.
 
Jag gjorde flera extra och ska ha de med mig till jobbet till frukost. Smarrigt. 
 
 
// My boyfriend's late night cravings lead me to make some pancakes with nutella and banana. The pancakes are vegan and contain only wheat flour, baking powder, salt, olive oil and water. I mix it all up and fry as per usual. No exact measurements, I go by feel. But they do taste delicious. You don't need to add anything else to them for them to taste good. And you can have what ever you want as a toping, so that the whole dish can be vegan if you wish so.
 
I made a few extra and will be having them with me to work tomorrow for breakfast. Yum. 

Kommentarer:

1 JUNITJEJ:

Så himla gott med pannkakor!

Svar: Ja det är det verkligen! =)
iseedeeskitchen

2 Hemmarecept:

Mums!

Svar: =)
iseedeeskitchen

Kommentera här: