Grönsakssallad. 🍅

 
 
Jag Àr inte en typisk frukost Àtare. Jag Àlskar stora frukost bufféer och frukost mat generellt men jag orkar sÀllan ta tag i och göra frukost sjÀlv. Idag var ambitionen ganska lÄg och suget efter en god sallad hög. DÀrav grönsakssallad till frukost idag. Tomater i olika varianter, nÀrodlade och riktigt söta, salladslök och gurka. Enkelt smaksatt med lite olja, vinÀger och salt. Och ett glas tropisk juice. Det blev riktigt gott och mÀttande. 
 
TyvÀrr Àr inte min mage sÄ glad i sallader lÀngre, speciellt lök, sÄ jag fick ont nÀstan omedelbart efter matintaget, men det var det nÀstan vÀrt. Det Àr riktigt gott. 
 
 
// I am not a typical breakfast eater. I do love big breakfast buffés and breakfast food in general but I very seldom make my own. The ambition today was on a low and craving for a fresch salad pretty high, and for that reason i made a vegetable salad for breakfast today. Tomatoes in different versions, grown localy and really sweet, spring onion and cucumber. Easy seasoned with a little oil, vinegar and salt. And a glas of tropical juice. It was very good and fullfilling.
 
Unfortunately enough, my stomach does not approve of salads anymore, especially onions, so it started to hurt almost immediately after foodintake, but it was almost worth it. It was so delicious. 

Kommentera hÀr: