Portofino. 🍷

 
 
Min killes förrätt: Pizzetta bianco (liten pizza utan tomatsås med bland annat päron och pinjenötter på).
My boyfriend's starter: Pizzetta bianco (small pizza without tomatosauce with amongst other things pears and pinenuts on top).
 
 
 
Min förrätt: Caprese (det ingår mozzarella egentligen, men jag valde bort det eftersom jag inte äter mozzarella).
My starter: Caprese (it does come with mozzarella cheese, but I don't like that so I ordered without it).
 
 
 
Min huvudrätt: Insalata di gamberetti (sallad med handskalade räkor, sparris och parmesan).
My main coarse: Insalata di gamberetti (salad with hand peeled shrimps, asparagus and parmesan cheese).
 
Min pojkväns huvudrätt: Cannelloni con spinaci e noci (pasta fylld med ricotta, valnötter och spenat, med lufttorkad skinka och gorgonzolasås).
My boyfriend's main coarse: Cannelloni con spinaci e noci (pasta fyller with ricotta cheese, walnuts and spinach, with airdried ham and gorgonzola sauce).
 
 
 
 
Min efterrätt: Gelato alla fragole (jordgubbsglass med hembakat rån).
My desert: Gelato alla fragole (strawberry icecream with homemade cracker). 
 
 
 
Min pojkväns efterrätt: Torta al banoffee di Josefines (krispig paj med banan, krämig kola...).
My boyfriend's desert: Torta al banoffee di Josefines (crispy pie with banana, creamy fudge...).
 
 
Juni 29. En dejt kväll med min kille och vår lilleman Nemo. Vi åkte till en av våra favoritrestauranger, Portofino, inte minst för att de tillåter hundar där. Det är samma servitriser där varje gång vid åker dit så nu blir vi igenkända när vi kommer, och det var inte länge sedan senast vi var där. Denna gången fick inte Nemo varken vatten eller skinka, det brukar han alltid få annars utan att vi behöver be om det. Det var lite tråkigt faktiskt, men vi brydde oss inte om att fråga om det eftersom vi inte satt där jätte länge. 
 
Maten var så himla god, som den alltid brukar vara, och de har specialpris på 3-rätters middagar som är väldigt prisvärt och känns så himla lyxigt att unna sig så där på en fredags kväll. Till min mat beställde jag öl och sedan ett desert vin till efterrätten, jätte gott. Jag kan varmt rekommendera ett besök där. Vi själva är där väldigt ofta. 
 
 
// June 29. Date night with my boyfriend and our little guy Nemo. We went to one of out absolute favorite restaurants, Portofino, at the very least because they allow dogs there. It is always the same staff that is working when we go there, so at this point they recognize us when we get there, and it wasn't all that long ago since the last time we were there. This time how ever Nemo didn't get any water not ham, which he usually always gets without us having to ask for it. It was a little sour actually, but we didn't bother to ask for it ourselves because we didn't stay there for that long.
 
The food was delicious, as always, and they do have a special price when you order a 3 coarse meal which is very budget friendly and it does feel luxurious to eat a 3 coarse meal on a Friday eve. I got beer with my food and also a desert wine with my desert, really delicious. I can strongly recommend a visit there. We ourselves are there very often. 

Kommentera här: