Tigerkaka med chokladsås.

 
 
När det är lugnt och skönt i min vardag och själen är tillfreds, får jag infall att laga god mat och baka. Ikväll var en sådan kväll där suget tog över och jag skapade en hybrid mellan tigerkaka och kärleksmums. Jag googlade upp en slumpmässig recept på tigerkaka och sedan modifierade den till min egen genom att göra egen chokladsås och lägga över massvis med kokosflingor på. Det blev så himla gott. Kan verkligen rekommendera att prova något liknande. 
 
Recept på chokladsåsen:
- 2 msk ljus syrap
- 3 rader ljuschoklad
- 0,5 dl mjölk
(koka ihop på medelhög värme och häll över valfri kaka. mums.)
 
 
// When there is calm in my everyday life and my soul is at peace, I get such urges to cook food and bake. Tonight was one of those evenings where the urge just took over me and I created a hybrid between tiger cake and love treats. I just googled a random recipe for tiger cake and made into my own creation by adding a chocolate sauce and tons of coconutflakes on top. It was so good. I can definitely recommend for you to try something similar.
 
Recipe for the chocolate sauce: 
- 2 tsp light syrup
- 3 rows of light chocolate
- 0,5 dl milk
(boil all together on medium heat and pour over a cake of choice. yum.)

Kommentarer:

1 emma:

mums :D

Svar: =)
iseedeeskitchen

Kommentera här: